Eerst impressie Benin - Reisverslag uit Kandi, Benin van Patrick Dort - WaarBenJij.nu Eerst impressie Benin - Reisverslag uit Kandi, Benin van Patrick Dort - WaarBenJij.nu

Eerst impressie Benin

Door: patrickinafrika

Blijf op de hoogte en volg Patrick

19 Oktober 2010 | Benin, Kandi

Zo even een update van de afgelopen 2 dagen.
Hoop dat jullie het allemaal een beetje begrijpen want denk dat als ik moet uitleggen hoe het hier is dat jullie morgen nog niet klaar zijn met lezen dus ik probeer het kort te houden!
Ik ben overigens geen schrijven dus misschien is me verhaal wat warrig!!
Zaterdag ochtend ben ik om 8 uur ochtends vertrokken richting Brussel airport
Niet naar schiphol omdat je anders een overstap moest maken op parijs en daar hadden wij geen zin in! Vanaf brussel was het ongeveer 6 uur vliegen naar arbidjan en vanaf daar nog een uur na cotonou
We kwamen om 11 uur aan in cotonou na wat problemen bij de douane hadden we gelijk onze koffers en konden me meteen door na het hotel wat ongeveer op 5 minuten rijden lag.
Eenmaal in het hotel aangekomen was iedereen heel vriendelijk en je mocht niet eens je eigen koffer tillen, toen nog even snel wat drinken en geld omwisselen zijn we gelijk gaan slapen want we moesten weer 5 uur ons bed uit voor de lange reis naar kandi.
De hotel kamer viel me reuze mee! Nogal vrij netjes en een lekkere airco!
Om ongeveer 3 uur snachts werd ik wakker en het regende echt super hard zat gelijk recht op in bed! toen nog 2 uurtjes geslapen en weer fris opgestaan en na een snelle koude douche (warme douche hebben ze hier nog niet van gehoord denk ik) even snel alleen koffers in de auto geladen en daar begon onze echt trip! Eerst even langs de bakker wat croissants en wat te drinken halen en daar gingen we!
We moesten ongeveel 650 kilometer afleggen en zouden daar 12 uur over rijden, ik vroeg me gelijk al af waarom zo lang over die afstand maar eenmaal op weg werd het al snel duidelijk. De wegen zijn hier zo slecht dat je op sommige stukken niet harder kan rijden als pakweg 5 km/h. ongelovelijk dat het land daar niets aan doet.
Na 150 kilometer geleden te hebben kwam we om 11 uur aan in een plaatsje waar we een heerlijke steak met patat hebben gegeten! Ik kan jullie wel vertellen wat ik onderweg heb mee gemaakt en hoe het eruit ziet maar ik denk dat jullie beter even de foto’s kunnen bekijken want die zeggen mee dan woorden.
Onderweg zijn we ongeveer 6 ongevallen vrachtwagens tegen gekomen en honderden mensen die langs de weg liepen en dingen verkochten zoals ananas bananen mango’s en heel veel benzine!
Om 18:30 kwamen we aan in kandi en gingen gelijk naar ons hotel, daar werden we weer heel vriendelijk ontvangen en werden als je koffers weer gedragen en je hoefde niks zelf te doen, de mensen zijn heel beleefd en vriendelijk en waarderen het enorm dat je ze komt helpen om het land wat beter te maken.
We hebben nog snel even wat gegeten en gedronken wat overigens heel goed smaakte en we hebben de volgende dag nog even doorgenomen en zijn toen om 9 uur al gaan slapen om vervolgens weer om half 8 eruit te gaan
Ik heb die nacht super goed geslapen onder me klamboe (er is veel risico voor malaria hier) wel een beetje warm want me waaier deed het niet dus in me kamer was het ongeveer net zo warm als buiten waar het ongeveer 30 graden is en 80% luchtvochtig
Na een goed ontbijt zijn we vertrokken naar het Lab. Wat ongeveer op 5 minuten rijden ligt van het hotel en toen we daar aan kwam waren de 4 studenten er al wat overigens hele leuke mensen zijn en evenals de rest heel behulpzaam en bijzonder vriendelijk, we hebben onze even voorgesteld en hebben gelijk even het inventaris gecontroleerd en daaruit bleek dat we spullen in overvloed hadden.
We hebben even alle spullen weer netjes neer gezet en ik heb nog geprobeerd de patiëntenstoel te maken en kreeg daarbij hulp van alle 4 de studenten de echt alles voor je wilden doen maar helaas de stoel was niet te redden maar gelukkig hadden we er nog 1 die het wel goed doet.
Het vervelende was dat het stroom soms uitviel en dat er geen airco binnen was dus het was bloed heet, wat goed te zien was aan bram die helemaal doorweekt was van het zweet!
Later die ochtend bleek dat alle 4 de studenten heel erg gemotiveerd waren en paste de werktijd zelfs aan zodat ze langere dagen hadden wat wij eigenlijk niet verwachten maar wij vonden het natuurlijk goed want zo konden we ze meer leren, wat wel nogal lastig gaat worden aangezien ze hier Frans spreken en ze Engels niet goed begrijpen.
Smidags zijn we op een school geweest om te kijken hoe het er daar aan toe ging, helaas waren we wat aan de late kant en waren we er pas kwart voor 5.
de school ging om 5 uur dicht en toen kwamen echt alle 491 kinderen op ons afgerend en dat wa wel even schikken! kindere die vielen werden zomaar vertrapt door andere dus het was nog aardig gevaarlijk ook. iedereen wou je aanraken en je hand schudden en zoiets had ik echt niet verwacht! vroeg me echt af waarom al die kinderen zo graag bij je willen zijn maargoed ik denk dat de fotos genoeg zeggen!
Savonds waren we uitgenodigd door zaliman (onze man van alles) en zijn gezin voor eten, het was echt super gezellig en het eten was goed te doen! lekker biertje erbij dus iedereen had het goed na zn zin!

  • 19 Oktober 2010 - 12:41

    Janneke:

    Patrick, ik ben wel een beetje jaloers hoor!!
    Ik blijf je volgen!!
    Veel plezier!!
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Benin, Kandi

Afrika

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2010

Update!

23 Oktober 2010

Weekend!

21 Oktober 2010

Eindelijk 2 "rustige"dagen

20 Oktober 2010

De ene verbazing na de andere

19 Oktober 2010

eerste paar foto's
Patrick

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11527

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2010 - 03 November 2010

Afrika

Landen bezocht: