De ene verbazing na de andere - Reisverslag uit Kandi, Benin van Patrick Dort - WaarBenJij.nu De ene verbazing na de andere - Reisverslag uit Kandi, Benin van Patrick Dort - WaarBenJij.nu

De ene verbazing na de andere

Door: patrickinafrika

Blijf op de hoogte en volg Patrick

20 Oktober 2010 | Benin, Kandi

Nou dit beloofd wat voor de rest van de reis!

Eerst vanochtend half 8 opgestaan en goed wakker geworden door de altijd koude douche! heerlijk ontbijtje gehad en gelijk door na het lab gegaan waar iedereen al klaar stond om aan het werk te gaan!

1e patient was er ook al en iedereen heeft even mooi kunnen oefenen met afdrukken, mevrouw dr hele gezicht zat eronder maar dat maakt hier niet zoveel uit volgends mij! we waren net lekker bezig toen ik opeens iemand achter me zag vliegen met een slipper om een binnenkomende schorpioen te doden! Ja dat kom je in nederland niet vaak tegen dus je houd er ook geen rekening mee!

nou heel de dag keek iedereen uit na de "grote" vietbal wedstrijd die er gespeeld werd dus tegen 4 uur zijn we met het hele team vertrokken naar het voetbalveld waar ze netjes een tentje hadden neer gezet met wat stoelen eronder voor ons.
voel me hier altijd zo bekeken wat iedereen staat je echt aan te kijken alsof je heel beroemd ben. vandaar dat ik ons ook om heb gedoopt tot BBers (bekende beninners) maargoed de wedstrijd zou 4 uur beginnen maar zoals alles hier houden ze zich niet aan tijden dus tegen 5e begon eindelijk de wedstrijd op de zeer mooie grasmat! haha nou het veld was zo slecht dat de bal niet in een rechte lijn kon rollen maar dat laten de fotos ook wel zien! iedereen stond in een grote kring om ons heen en alle kinderen werden op afstand gehouden want die willen maar al te graag bij je staan of aan je zitten!

Nou ik kan wel vertellen hoe het was maar je kan beter even de fotos bekijken want dit is niet in woorden uit te drukken hoe apart maar leuk dat was!

Eenmaal in het hotel weer aangekomen dacht ik dat dat het wel was voor de dag maar we waren nog uitgenodigd door de burgenmeester in het motel hier om de hoek. wij onderweg daarheen en we kwamen het terein op rijden stond er een echt afrikaanse muziek band dus ik zei al tegen iedereen Dit gaat een hele aparte avond worden!

Nadat iedereen uit het motel was weggestuurd mochten we aan tafel en konden we even heerlijk eten met alleen maar hoge en belangrijke mensen van hier die overigens heel onsmakelijk eten!

Na het eten kregen we nog een goeie speech van de burgemeester en waren we gelijk uitgenodigd om in 2012 nog een keer terug te komen voor het 10 jarig bestaan van het contact tussen kandi en caag (zuster gemeente in nederland)

Eenmaal klaar met eten liepen we na buiten want we waren verplicht te dansen samen met de burgemeester en nog wat andere mensen op echte afrikaanse muziek!

Heb echt een super vette avond gehad en ik vraag me af als het nu al zo leuk is hier hoe het de rest van de 2 weken is die ik hier nog ben! Dit voorspeld in iedergeval veel goeds wat tot nu toe kan ik af en toe me ogen niet geloven en val ik letterlijk van de ene verbazing in de ander!

  • 20 Oktober 2010 - 17:20

    Janneke:

    Haha, jij dansen op afrikaanse muziek? Is wel wat anders dan stampen ofnie?:P
    Vind je verhalen voor een niet schrijfpersoon erg boeient :D:D doe je goed!!

  • 20 Oktober 2010 - 17:25

    Janneke:

    Oja, groetjes van Dennis :D

  • 20 Oktober 2010 - 17:40

    Patrick:

    haha ja maakt niet uit hier! iedereen accepteert je gewoon en doen allemaal gek! maar volgend jaar ga je mee?

  • 20 Oktober 2010 - 18:02

    Mark Wouw:

    Hey gast, lees dat je het goed naar je zin hebt,heel goed,weer ff een ervaring rijker, spreek je later weer geniet er van. gr mark

  • 20 Oktober 2010 - 21:59

    Edward Van Dort:

    Top wat je daar doet
    we zijn trots op je

    Doe de rest van de groep de groeten

  • 21 Oktober 2010 - 12:26

    Rob Sigterman:

    Niet alleen je verslag is veel belovend ook het enthousiasme spreekt boekdelen.
    Goed te lezen en de groeten aan de andere.
    Rob

  • 21 Oktober 2010 - 12:55

    James Huddleston Sla:

    Beste Patrick (en anderen),

    Bram verspreidt een aanstekelijk virus. Jullie ervaringen geven je veel relativeringsvermogen. Wat is in het leven wel en vooral wat is NIET belangrijk! Wat jagen we hier na in het rijke westen? Ik wens jullie veel werkplezier en praat graag na jullie thuiskomst uitgebreid na over jullie reis. Zo'n reis kun je bij geen enkel reisbureau boeken!
    Hartelijke groeten,

    James sr

  • 21 Oktober 2010 - 13:31

    Hans En Frieda:

    Hoi patrick,

    leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Hans en ik zouden graag met je ruilen en zijn dus jaloers.
    Doe iedereen de groeten van ons.

    Hans en Frieda

  • 21 Oktober 2010 - 19:10

    Lieneke:

    Heb genoten van je verslag Patrick. Schrijf nog even door. Doe allen de groeten van mij uit een herfstig Zeeland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Benin, Kandi

Afrika

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2010

Update!

23 Oktober 2010

Weekend!

21 Oktober 2010

Eindelijk 2 "rustige"dagen

20 Oktober 2010

De ene verbazing na de andere

19 Oktober 2010

eerste paar foto's
Patrick

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 11533

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2010 - 03 November 2010

Afrika

Landen bezocht: