Eindelijk 2 "rustige"dagen - Reisverslag uit Kandi, Benin van Patrick Dort - WaarBenJij.nu Eindelijk 2 "rustige"dagen - Reisverslag uit Kandi, Benin van Patrick Dort - WaarBenJij.nu

Eindelijk 2 "rustige"dagen

Door: patrickinafrika

Blijf op de hoogte en volg Patrick

21 Oktober 2010 | Benin, Kandi

Zo naar al die gesprekken en besprekingen met iedereen waren we wel is toen alle 2 normale dagen zonder allemaal uitnodigingen van iedereen!

teminste dat is wat we dachten want ik moet toch zeggen dat de 4 studenten super veel tijd kosten en je echt geen moment met rust laten! is natuurlijk helemaal niet erg want je probeert die mensen in 2 weken zoveel mogenlijk bij te brengen! maargoed

woensdag! weer heerlijk geslapen in me ventilator gekoelde kamer waar het rond de 28 graden is! en toch elke ochtend wakker worden onder me deken alleen hij is altijd doorweekt van het zweet haha

het ontbijt word ook steeds beter want ze weten zo onderhand precies wat wij lekker vinden en ze proberen het je zo goed mogenlijk na je zin te maken.

owja omdat de auto van de gemeente kapot is zijn we over gestapt van de auto na de motor en ja ik heb me eige motor gekregen wat niet geheel zonder risico is hier maar daar kom ik zo op terug!

wij weer onderweg naar de kliniek en iedereen was al druk bezig met openen en de aggrigaat buiten te zetten wat het is hier heel normaal dat precies om half 8 tot 10 de stroom uit is vandaar dat ik 10 voor half 8 opsta haha

maar ondertussen hebben we al 3 patienten en hebben we de taken mooi verdeelt tussen alle 4 de studenten en iedereen helpt zn eige patient en het gaat allemaal super goed! wou dat wij zulke mensen in nederland hadden die dinge zo snel leerde! af en toe sta ik ervan te kijken want je doet iets voor en nog geen 2 tellen later doen ze precies het zelfde na! bizar gewoon! iedereen ook super gemotiveerd en zodra je wat voor doet staat iedereen er met zn neus boven op! lastig is alleen dat ik bijna geen woord frans spreek en onze vertaler niet heel betrouwbaar is met zijn aanwezigheid

smidags werden we uitgenodigt bij het ziekenhuis voor een bespreking met de directeur en een rondleiding en we hebben wat mooie afspraken gemaakt en in mijn ogen gaat het helemaal goed komen! maargoed de rondleiding!

Ja wat moet ik daarvan zeggen. hygiene hebben ze hier nog niet echt van gehoord denk ik! maar ze doen wel heel erg hun best om alles zo goed mogelijk te regelen daar! we gingen gelijk even langs bij de tandarts Dr bio moussa wat overigens een zeer leuke man is! toen we eenmaal in zijn kleine behandelruimte waren kwam er een patient binnen die gister (dinsdag) een motor ongeluk had gehad en zijn kaak had gebroken! nou te bizar maar hij begon voor onze neus zijn kaak te richten en hoewel ik wel ergens tegen kan kreeg ik het toch een beetje benauwd! ik heb nog nooit een operatie mee gemaakt en het zag er echt super pijnlijk uit! maar die mensen hier hebben volgends mij een verschikkelijk hoge pijngrens want na een kwartier begon die te lache en gaf die me een hand en zei die dat die aan mij kon zien dat het wel pijn moest doen!

dus uiteindelijk half trillend die kamer verlaten en terug na de kliniek gegaan en mooi de boel opgeruimt en afgesloten want het was in middels half 6.

daarna terug na het hotel gegaan en een heerlijk bord spagetti op waar iedereen volgends mij wel aan toe was! toen hebben we nog even orderbonnen gemaakt en wat akkoord verklaringen voor de kliniek en daarna weer op 1 oor!

Donderdag en weer super goed geslapen! en jawel weer half 8 stroom uit! eenmaal op de kliniek bleek het water het ook niet meer te doen nou dan ben je behoorlijk gehandicapt en moet je goed inproviceren maar dat kan iedereen hier want dat schijnt dus heel normaal te zijn!

bram was even na het dorp om zn telefoon op te waarderen dus ik moest alle 4 de studenten helpen en vloog echt door de hele zaak heen! leuk als het binnen rond de 35 graden is! maar iedereen leerde echt super snel en als ze met hun eige werk klaar waren helpte ze elkaar en dat was wel leuk om te zien!

we hebben de 1e boven en onder prothese gepast en die man miste al zn voortanden zowel boven als onder toen die eenmaal zn pasprothese in zn mond had sprong die bijna een gat in het plafon van blijdschap en begon die super hard te lachen en iedereen een hand te geven, nou komt die dinsdag terug voor het plaatsen van de echte prothese en ik ben heel benieuwd wat die er dan van vind.

we zijn smiddags nog even naar walid zn zus geweest want ik moet natuurlijk wel een echt benins soufenier mee nemen! aangezien zijn zus kleren maakt leek me dat wel leuk om mee te nemen dus ik had stof gekocht voor 7 euro en zn zus zou het maken voor 3 euro en was er ongeveer 2 dagen mee bezig. nou ik ben nu al benieuwd hoe het eruit ziet maar die mensen zijn verschikkelijk handig.

Smidags verder een normale middag gehad en daarna even lekker de boel opgeruimt schoongemaakt en stof gezogen en weer terug na het hotel dit maar op het menu draadjesvlees rijst en een sausje! smaakte weer uitstekend! daarna nog even na gepraat met een biertje en vroeg me bed in gegaan want morgen laatste dag voor een hopelijk rustig weekend!

  • 22 Oktober 2010 - 07:01

    Frieda:

    Ja, ja, dit klinkt vertrouwd in de oren. De hitte, geen electra en geen water. Wat zijn wij toch verwend vind je niet?
    Gaan jullie dit weekend naar het noorden? groetjes Frieda

  • 22 Oktober 2010 - 07:54

    Ria:

    wij vragen ons af, na het zien van de foto's hoe het komt dat Bram bruin is en jullie niet?

  • 22 Oktober 2010 - 11:37

    Patrick:

    hij heeft geen douche op zijn kamer! en aangezien de wegen hier bruin/rood zijn!

  • 22 Oktober 2010 - 15:03

    Lieneke:

    Kan ook rood zijn hoor (beetje opgewonden ?)
    Uitkijken hoor Bram voor de bloeddruk.

  • 22 Oktober 2010 - 15:05

    Lieneke:

    Patrick, schrijf je ook nog over het weekend ? Ben zeer benieuwd wat jullie gaan ondernemen.
    Veel plezier en hartelijke groet

  • 23 Oktober 2010 - 09:59

    Shiva:

    Zo je hebt dus een kaak operatie bijgewoond op zn Benins wel kikke,en dit was nog maar je eerste week ben zeer benieuwd naar je volgende avontuur.ik lees het wel groetjes.hier is de herfst echt begonnen kil en veel regen in almere.doei.

  • 23 Oktober 2010 - 10:45

    Cas:

    Heel herkenbaar alle verhalen. Het is goed te horen dat de leerlingen nog zo enthousiast zijn.De airco's zijn onontbeerlijk
    op de praktijk en lab.
    Goed dat jullie daar zijn!
    Iedereen in Benin de groeten van mij en heel veel sterkte met jullie missie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Benin, Kandi

Afrika

Recente Reisverslagen:

27 Oktober 2010

Update!

23 Oktober 2010

Weekend!

21 Oktober 2010

Eindelijk 2 "rustige"dagen

20 Oktober 2010

De ene verbazing na de andere

19 Oktober 2010

eerste paar foto's
Patrick

Actief sinds 12 Okt. 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 11533

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2010 - 03 November 2010

Afrika

Landen bezocht: